
Douglas Laing kondigt vandaag zijn nieuwe rol als Europese verdeler voor The Glenturret Single Malt Scotch Whisky aan.
The Glenturret
In november vorig jaar werd het nieuwe The Glenturret gamma nog aangekondigd met The Glenturret Sherry Edition, The Glenturret Triple Wood Edition en The Glenturret Peated Edition. Het is dat nieuwe assortiment dat Douglas Laing in Europa zal verdelen.
Tot voor kort werd maar een klein deeltje van de productie van Schotland’s oudste distilleerderij gebruikt als single malt, het overgrote deel werd verwerkt in The Famous Grouse blend. Die bijdrage aan The Famous Grouse heeft er onder andere voor gezorgd dat The Glenturret Distillery zijn plaats heeft verdiend als the thuisbasis voor Schotlands meest verkochte whisky. De distilleerderij trekt dan ook meer bezoekers aan dan eender welke distilleerderij in Schotland. Nu is de tijd gekomen om ook te heersten als Single Malt.
Het vernieuwde gamma
The Glenturret General Manager, Stuart Cassels zei “Het zou je vergeven worden om het nieuwe gamma als een ”Relaunch“ van The Glenturret te noemen zo’n 240 jaar na datum. Wijzelf vinden het echter gewoon The Glenturret Launch onder de veronderstelling dat deze stille held nooit een echte lancering als Single Malt heeft gekend. Ondanks het verstrijken van vele jaren bouwt het nieuwe gamma van The Glenturret Sherry Edition, The Glenturret Triple Wood Edition en The Glenturret Peat Edition verder op de traditionele productiemethoden die teruggaan tot in 1775. Slechts vijf paar ervaren handen zijn nodig om deze uitzonderlijke malts te produceren. Verzorgd in veelbesproken in was gedompelde flessen verdienen deze Single Malts enige erkenning. We zijn dan ook blij om samen met Douglas Laing het merk naar een nieuwe hoogte te brengen op de Europese markt!”
Chris Leggat, commercieel directeur van Douglas Laing zegt “We zijn verheugd onze creatieve handen op het The Glenturrent merk te kunnen leggen. Schotland’s oudste distilleerderij produceert een prachtige Malt Whisky en wij zullen het merk de aandacht geven dat het verdient. We zijn verheugd om het merk te omarmen en het toe te voegen aan ons uitgebreid netwerk van vrienden over heel Europa.”